ankis blogg - reclaim the heart

Jehovas damer.

Publicerad 2009-10-29 10:54:45 i Reclaim the heart,

Igår på slaget klockan nitton och tjugofem gick jag ut för att ruska en matta. När jag öppnade ytterdörren fick jag syn på två damer som gick i riktning mot mig! Det tog mig en halv sekund att räkna ut att dessa två kommit för att berätta om Bibeln. Mycket riktigt, de två mycket vältaliga och faktiskt eleganta, nästan charmerande damerna ville bara informera mig lite om bibeln och dess budskap. När jag replikerade med att det är mycket i bibeln jag inte stöttar, till exempel deras syn på homosexuellas rätt att gifta sig etcetera, fick jag svaret att äktenskapet är till för man och kvinna, men annars har man inget emot homosexuella. (Jaha, men dåååååså.) Jag tog trots allt emot de två tidningarna Vakna! och Vakttornet och tanken slog mig att hade det inte varit för att jag var upptagen av mattruskning och annat så hade jag bjudit in dessa två paranta kvinnor på te eller kaffe och testat deras argumentationsförmåga, riktigt grillat dem hade jag gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela