ankis blogg - reclaim the heart

UTANFÖR DEN HÄR VÄRLDEN FINNS EN ANNAN.

Publicerad 2009-11-02 00:00:59 i Reclaim the heart,

Jag har sett den otaliga gånger. Den mest magiska av Bergmans alla filmer, Fanny och Alexander. Det är ett bra sätt av avsluta en helg på, ett bra sätt att gå in i måndag, måndag triviala måndag. Och det får mig att ifrågasätta om den där tavlan i mitt vardagsrum verkligen hamnade snett av naturlig andledning, eller av något annat, som jag inte vet. Inte än. Men helt plötsligt hängde den snett. Titta där sa B, så hängde den inte förr. Och det där som ramlade ner av sig själv? Vette tusan, kanske inbillar mig? Det kanske bara är en innerlig önskan om något jag inte kan ta på, om något mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela