ankis blogg - reclaim the heart

En dag och mina tankar

Publicerad 2009-05-21 12:02:52 i Reclaim the heart,

Jag måste skriva ner så jag inte glömmer,
inget att skriva på inom räckhåll,
river upp valsedelkuvertet
och använder röstkortet till att ta notiser på
disktrasor
blommor
choklad
De två sista för att någon levt i femtio år.
Torkar fettfingrar från min Nokia
och funderar på hur det skulle vara
att vakna upp i Berlin.
Längtar, men till vad?
Berlin? Nej inte det heller.
Sedan ringer B och undrar
vad Jesus egentligen gjorde
tiden mellan han återuppstod
och den dagen han flög upp.
Jag garvar och säger;
B, han chillade.
(bilden föreställer mig i Berlin)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela