ankis blogg - reclaim the heart

Till mina bussresenärer

Publicerad 2009-05-13 08:01:58 i Reclaim the heart,

Jag var avundsjuk på er som satt på solsidan i bussen i morse. Jag satt på den kalla sidan, i skuggan. Och inte somnade jag och heller inte kom någon och satte sig bredvid mig. Damen med den gula jackan och hårfästet som syns genom håret var inte med oss idag, hon som i två dagar i rad suttit bredvid mig och liksom jag, sovit en stund då och då på den sjuttio minuter långa färden genom den vansinnigt vackra landskapet som i alla vinklar liknar reklamen för grumme tvättsåpa, du vet, gröna skogar, röda hus, berg och ängar. Men däremot har en annan pikant dam gjort oss sällskap; med alltid lika omsorgsfullt målade läppar och femtitalslockiga hår sitter hon allra längst fram, ja näst efter våran kapten då såklart, våran kapten; chauffören.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2009-05-13 22:33:04

En gång i tiden åkte jag mycket buss i Hälsingland. Och jag avskydde det. Nu har du just fått mig att längta efter att få åka timtals med buss, runt runt i just Hälsingland. Inte illa!

Postat av: anki

Publicerad 2009-05-14 06:07:20

nej det är inte illa, ett mkt vackert landskap verkligen...inser man såhär i 30 årsåldern... : )

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela