ankis blogg - reclaim the heart

En hyllning till de minsta de vackra de mest förbryllande små

Publicerad 2009-06-23 08:02:54 i Reclaim the heart,

Citatet kommer från Hudiksvall lokaltidning och är en rubrik på ett repotage som handlar om insekter, eller närmare bestämt skalbaggar. Inramade sådana på en utställning för att "hylla" dessa små. Och jag är nästan inte rädd längre, för här om dagen lyfte jag ut (utan redskap, med handen enbart) en relativt stor spindel som halkade runt på min diskbänk. Jag försöker se på dem som mina kompisar, då blir det mycket lättare. Jag vet, det låter flummigt, det är flummigt, det är sant.

Kommentarer

Postat av: Jenny Penny Snigelslemmy

Publicerad 2009-06-23 22:56:27

Jag kör med samma trix. Ger dom namn. Försöker fnissa åt deras lustigheter. Ibland går det bättre än andra gånger...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela