ankis blogg - reclaim the heart

Attacken

Publicerad 2009-06-15 08:49:08 i Reclaim the heart,

Borta borta borta är solen, verkar ha fastnat bakom molnen.  Den vill inte värma oss mera och jag fryser vart jag än vänder mig. Nej, stämmer inte. Ibland är det varmt, mycket varmt trots snåla plusgrader. I morse, runt en så där 05.45, kristiligt tidigt med andra ord, när jag skulle hämta tidningen (lokaltidningen) som jag ändå inte läser, men envisas med att  tro att det är mysigt att bläddra i den på morgonen och det är det väl. Anyway! Måsmamman som vakar över sin lilla måsunge på min bakgård attackerade mig igen, flög så pass nära stackars morgontrötta mig, att jag var tvungen att springa för livet iklädd endast morgonrock och med tidningen som sköld över huvudet. What to do ? Återigen, jag är bekymrad. För henne och hennes lilla måsknytte. För regnet. För alla orättvisor, för allt och igenting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela