ankis blogg - reclaim the heart

Det var de här blommorna jag tänkte på.

Publicerad 2009-07-07 00:59:40 i Reclaim the heart,

Tidigare i ett inlägg. Dessa hjärtans stjärtans blommor, men då hade jag ingen bild på dem. Är de inte underbara? De hör den ljusa delen av sommaren till. Man plockade isär dem. De hör farmors hus baksida till, sju sorters kakor, hemmagjord svartvinbärssaft, dagg i gräset, ramla och slå sig, upp igen, springa vidare. Barndom, en otroligt starkt förknippad känsla med mina tidigare år. Farmor Svea lever inte längre på jorden, hon flyttade när jag var femton, men minnet dock, så levande i mig.

Kommentarer

Postat av: sabina

Publicerad 2009-07-07 11:54:48

härlig blogg :)

Postat av: madde

Publicerad 2009-07-08 23:06:22

det var fint sagt, hon flyttade när jag var femton.

har aldrig tänkte på det så, tack för det.

kram madde L

Postat av: Maria

Publicerad 2009-07-09 21:11:43

Jag minns ju din farmor Svea! Precis då jag läste detta så mindes jag henne! Tänk, efter alla dessa år. Och ja, hon var fin, din farmor.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela