ankis blogg - reclaim the heart

Att ha tandställning...

Publicerad 2009-01-18 15:29:01 i Tandställningen,

...kan ibland vara en riktig killer! Som tex när man är sugen på hårdbröd med Kalles på, för mjukt bröd med Kalles på är absolut inte detsamma, och nej, hårt bröd och tandställning är inte en bra combo. Heller inte spenat för den delen, det ser inte klokt ut, och det är helt otroligt hur spenattrådar kan nästla in sig i rälsen. Chokladkakor, sådär att bara bita rakt av, är heller inte en bra idé. Senast jag gjorde det så åkte tråden på sniskan. Jag vill påstå att jag är beroende av speglar och tandpetare när jag ska äta. Alltså inte under tiden, men efteråt...Men annars går det fint...



Jodå. Ett år till ska man väl stå ut med...

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-01-18 22:18:01

Har du räls i både uppe & neri?

Postat av: Anki

Publicerad 2009-01-18 22:47:44

Jo men visst har jag det! ; )

Postat av: Jenny Penny Snigelslemmy

Publicerad 2009-01-20 15:45:15

Jag VEEET att det är ett helvete att ha tandställning. Men ändå har jag alltid haft en dröm om att få bära denna coola tingest...



När jag var kanske typ tio år gammal så försökte jag få en tand att hamna snett. Jag pressade tanden utåt, dagligen. Med hjälp av handkraft och tandkraft. Till slut petade tanden ut tillräckligt mycket för att jag skulle känna att jag hade anledning nog att söka tandläkarhjälp. "Titta, min tand petar utåt" sa jag glatt till tandläkaren. "Ja oj, det blir rotfyllning" sa tandläkaren och plågade mig med en rotfyllning utan att bedöva...



Så nu har jag en tand som petar ut lite extra. Som minne av hur korkad man kan vara...

Postat av: Arandur

Publicerad 2009-01-20 15:50:40

Sv: Tack för att du gillar mina bilder.

Följ gärna min blogg med bloglovin också :)

Postat av: Ninnie.

Publicerad 2009-02-07 00:56:42

Åh jag vet hur du har det! hade min i 3 år!!!!!!! Men de blir fint sen :) Håll ut!

Postat av: Sandra ♥

Publicerad 2009-03-14 09:22:47

det kommer definitivt vara värt de, jag funderar också på att skaffa! :) är det dyrt?

Postat av: en elva åring som inte vill ha tandställning

Publicerad 2012-01-24 22:23:42

Jag är 11 år och ska få tandställning och jag undrar om det gör ont

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela