ankis blogg - reclaim the heart

Kyrkan II

Publicerad 2009-04-11 00:07:50 i Reclaim the heart,



Inte för att jag är särskilt traditionsenlig. Men nyfiken och jag vill veta. Prästen fick Jesus att framstå som smått anarkistiskt och samtidigt med det gav han en prästsko till politik, ja faktiskt, det gjorde han. Predikan var bra och den predikerande var skånsk. Jag ville ta foto på solstänket i tanternas hår, dessa tanter med fårad hud och silverhår som satt med knäppta händer i den solkatt som bredde ut sig på var och varannan bänk. Det hade blivit fantastiska foton (!!), men självklart avstod jag från det. Istället lutade jag mig tillbaka och njöt av de vackra tonerna från en tvärflöjt som ekade i denna märkliga lokal som av vissa kallas för Guds Hus. Och frågade mig; vem är Gud?, men struntade i svaret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela